Cel mai mare studiu realizat pe ADN-ul uman confirma ca nu exista o „gena gay”

curcubeu gayAtractia unei persoane fata de femei sau fata de barbati nu este o chestiune ce poate fi definita de o singura gena, ci de multiple regiuni ale genomului si, ca orice caracteristica umana complexa, de numerosi factori non-genetici.

Aceasta este concluzia unei analize realizate pe 500.000 de profiluri ADN de un grup de cercetatori din Europa si Statele Unite, ale caror concluzii, publicate joi in prestigioasa revista Science, infirma definitiv o ipoteza aparuta in anii 1990, conform careia ar exista o „gena gay” ce ar fi la fel de previzibila ca aceea care influenteaza culoarea ochilor.

„Este de facto imposibil sa prezici orientarea sexuala a unei persoane dupa genomul ei”, a declarat Ben Neale, membru al Institutului Broad, asociat cu Universitatea Harvard si Massachusetts Institute of Technology (MIT), una dintre numeroasele institutii din care provin autorii studiului.

Orientarea sexuala are intr-adevar o componenta genetica, spun cercetatorii, confirmand studii precedente de mai mica amploare, realizate in special pe gemeni. Insa aceasta componenta depinde de o multime de gene. „Nu exista o gena gay unica, ci numeroase mici efecte genetice repartizate in genom”, a explicat Ben Neale.

Acestor lucruri li se adauga un factor esential: mediul in care o persoana creste si traieste.

Pentru a explica mai bine concluziile cercetarii, oamenii de stiinta au facut comparatii cu inaltimea oamenilor: efectul genetic este indiscutabil, deoarece inaltimea unei persoane este legata de aceea a parintilor ei. Insa genetica nu explica totul: alimentatia din timpul copilariei are la randul ei un impact puternic asupra inaltimii. Aceste detalii sunt denumite de oamenii de stiinta „factori de mediu”.

SURSE : Revista Science, Saccsiv, Discovery

Adaugă comentariu

ATENTIE! Daca ne furnizati date cu caracter personal, inseamna ca sunteti de acord cu politica noastra de confidentialitate!

Codul de securitate