NU E GLUMA! Cea mai mare cometă descoperită vreodată vine în direcția noastră!

cometa bernardinelli bernsteinO cometă enormă se îndreaptă înspre interiorul sistemului solar, urmând să ajungă în vecinătatea noastră cosmică peste 10 ani, potrivit unei noi cercetări publicate pe serverul arXiv. Obiectul spațial, cunoscut drept cometa Bernardinelli-Bernstein, are un nucleu de cel puțin 100 de kilometri, fiind de aproximativ 1.000 de ori mai masiv decât o cometă obișnuită.

El este atât de mare încât astronomii au crezut anterior că ar fi o planetă pitică, potrivit unui comunicat care a anunțat descoperirea sa în luna iunie a acestui an. Acum, o analiză mai amănunțită a cometei a dezvăluit că ea se deplasează rapid prin norul lui Oort, un „cimitir” spațial enorm ce conține obiecte înghețate aflate la miliarde de kilometri distanță față de Pământ.

Cercetătorii au descoperit că ea pare să aibă deja o coadă strălucitoare în spatele său, un semn clar că se încălzește. Momentan ea se află la o distanță de aproximativ 29 de unități astronomice (UA - distanța dintre Pământ și Soare), urmând să ajungă în 2031 la o distanță de doar 10,97 UA față de steaua noastră.

Deși distanța nu este una care trebuie să ne îngrijoreze pe Pământ, cometa urmând să ajungă cel mult în apropierea orbitei lui Saturn, ea este considerabil mai apropiată de Soare față de anterioara sa vizită în interiorul sistemului solar. Astronomii au calculat pe baza unor modele matematice că ultima sa apropiere de Soare a avut loc în urmă cu 3,5 milioane de ani, când a ajuns la o distanță de 18 UA față de acesta.

De atunci, cometa a călătorit până la o distanță de 40.000 UA depărtare, adânc în interiorul enigmaticului nor al lui Oort. Cercetătorii vor avea acum suficient timp să studieze cometa pe măsură ce aceasta se apropie de Pământ în următorul deceniu.

Astronomii vor să înțeleagă mai multe despre cometă întrucât se crede că obiectele din norul lui Oort au rămas relativ neschimbate față de momentul în care au fost ejectate din interiorul sistemului solar, putând oferi mai multe informații despre formarea sa. Iar cum următoarea vizită este estimată la câteva milioane de ani în viitor, este puțin spus că aceasta este o ocazie unică în viață, scrie Live Science.