Atentie, manageri! Regulamentul Intern trebuie modificat!

regulament internSunteti obligat sa introduceti 12 prevederi noi, legate de telemunca, evidenta programului de lucru, protectia datelor personale! Va oferim un ghid cu informatii complete! Dupa intrarea in vigoare a Regulamentului General pentru Protectia Datelor Personale (GDPR), un act normativ vital care prevede amenzi extrem de dure (20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri) pentru abateri privind respectarea confidentialitatii informatiilor despre angajatii si clientii dvs., mai multe firme au fost sanctionate deoarece nu aveau introdusa clauza GDPR in contracte.

In plus, inspectorii ITM au aplicat sanctiuni angajatorilor care NU au inclus in RI (Regulamentul intern) clauza cu privire la dreptul salariatilor de a opta pentru continuarea activitatii pana la 65 de ani.

Cum va protejati?

Primul pas este sa introduceti anumite mentiuni in Regulamentul intern al firmei – singurul document care va ajuta pe dvs., angajatorul, si care – atentie! – are exact aceeasi putere ca si contractul individual de munca.

12 prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern!

In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:

1. Protectia datelor personale ale salariatilor

Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe stick-ul Regulamentul intern in avantajul dvs.

2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei

Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc.

3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor

Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament.

4. Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei

De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc.

5. Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului

Precizati noile abateri disciplinare in aceasta sfera: comunicari online in scopuri private, sau dincolo de o anumita durata, sau intr-un anumit interval al programului de lucru etc.

6. Aspecte de prevenire a sanctiunilor privind munca nedeclarata

Conditiile organizarii probei practice la angajare, conditiile de acces in firma a vizitatorilor, conditiile prezentei in firma a salariatilor cu contractul suspendat sau a salariatilor part-time, dupa orele de program.

7. Graficul activitatilor, pauzele de masa, conditiile programului inegal

Explicati modul de evidenta a programului de lucru, in conditiile art. 119 din Codul muncii.

8. Regimul juridic al telemuncii

Este vorba despre munca desfasurata in beneficiul firmei, in conditiile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, publicata in Monitorul oficial nr. 296 din 2 aprilie 2018.

9. Procedura care se aplica in cazul unor evenimente familiale deosebite

In absenta unui contract colectiv de munca, precizati in Regulamentul intern cum se includ zilele libere platite in cazul unor evenimente familiale deosebite, precum si conditiile acordarii concediului fara plata.

10. Egalitatea de sanse intre barbati si femei

Prevedeti obligatoriu in Regulamentul intern faptul ca, in conformitate cu Legea nr. 229/2015, la revenirea la locul de munca a salariatei/salariatului, persoana respectiva are dreptul la un program de reintegrare profesionala.

11. Procedura concedierii

Vorbim aici despre procedura concedierii pentru necorespundere profesionala, in conditiile art. 63 alin. (2) din Codul muncii, si despre raportul dintre procedura evaluarii periodice si procedura speciala, prealabila concedierii.

12. Obligatii ale salariatului introduse de H.G. nr. 905/2017

Concret, mentionati noile obligatii introduse in scopul facilitarii inregistrarilor in Revisal, in conditiile H.G. nr. 905/2017, spre exemplu obligatia de a comunica motivul unei absente de la programul de lucru in primele 3 zile.

E.S.

SURSA: https://regulamentintern.legislatiamuncii.ro/