DOSARELE LUI DIDIMOS - Buzăul cade în cap. Transportul subvenționat sau cum tăbară Toma pe primăriile din județ

Toma faliment Buzau TransbusTransbus Buzău - Una dintre găurile negre ale primăriei lui Toma, fata mare căreia nici gura nu îi miroase.

          Ne aducem aminte marile promisiuni electorale (minciuni sfruntate și ordinare) ale actualului faliment șef al municipiului Buzău. ”Vă dau Transport european!” spunea el atunci, iar buzoienii ”Vreeeeem!”. ”Vă dau Transport în siguranță și comfort” zicea el atunci, iar buzoienii ”Vreeeeeem!”. ”Vă dau .... Nu se mai poate!” spune el acum (singura dată) când spune adevărul! ”Ce ne-am luat-o” spun încă buzoienii. Dar să ne amintim pe scurt întreaga poveste, și să vedem lucrurile așa cum au stat ele de la început!

          Numai cine nu vrea își aduce aminte că acum vreo 3 ani, când preșa își primea cu regularitate bănuții de la domn primar, a existat o întreagă campanie media în legătură cu transportul județean. Vă aduceți aminte articolele și materialele în cauză? (nu o să punem link încă din respect pentru unii din presă care și-au dat ulterior seama că au fost trași în piept). Pe scurt, la ordinele lui Toma și ale băieților deștepți din primărie, chiar și cu spijinul unora de prin CJ toată lumea posta fotografii cu autobuze cu pete de rugină, cu oameni care călătoreau în picioare, cu microbuze încărcate etc. Nu aveți cum să nu vă aduceți aminte! Timp de mai bine de un an preșa locală numai asta difuza. Plus așa-zise controale ale unora din CJ însoțiți de presă și poliție! (ex: https://www.campusbuzau.ro/transportatorii-judeteni-la-control-nereguli-sunt-cu-duiumul/, sau: https://www.buzoienii.ro/in-aceasta-dimineata-zeci-de-calatori-in-picioare-control-inopinat-al-politiei-si-a-cj-buzau-foto-video/, sau: https://www.buzau.net/stiri-buzau/trei-autobuze-cu-calatori-in-picioare-in-aceasta-dimineata-buzoienii-ro-10575.html și exemplele pot continua cu vreo 10-12 pagini de linkuri). Acest circ s-a dus cam pe tot parcursul anului 2017. Șoferii de autobuze, ăia care se trezeau la 04.00 dimineața pe ger de crăpa pietrele ca să ajungă toată lumea la muncă, deveniseră ciumați. Patronii lor deveniseră hoți, zapcii, șefi pe plantații. Toată lumea îi stigmatiza sub imperiul marelui edil despre care am fost SINGURII care am atras atenția că o să ne îndrepte direct spre FALIMENT. Între timp, pe șestache, Toma cumpăra autobuze la mâna a doua și la suprapreț din Olanda. După ce această primă etapă a fost terminată, a început ce-a de a doua. Eliminarea efectivă a oricărui alt transportator de pe anumite trasee, de unde Toma visa să aducă hoardele de muncitori în numeroasele fabrici și uzine din Buzău.

          Etapa a doua a constat, printre altele și în articole laudative din aceeași preșă locală (ex: https://opiniabuzau.ro/autobuzele-trans-bus-vor-ajunge-la-merei-gheraseni-si-posta-calnau/ și muuulte altele). Așa că din 2018 până la finele lui 2020 opera tomabuzul de mama focului prin toate comunele limitrofe Buzăului și nu numai. Toată lumea fericită, bucuroasă! Acum aveau căldură în autobuze, nu mai aveau rugină, vara aveau aer condiționat, trai neneacă! Lăsăm la i parte faptul că operarea era complet ilegală. Autobuzele nu au centuri de siguranță, scaunele nu corespund transportului în afara localității etc. Între timp se tocau miliarde pe motorină consumată de aiurea, căci cursele mergeau în plin doar dimineața și seara, pe anvelope, pe salariile șoferilor, pe consumabile etc, normal de altfel. Dar de unde se tocau bănuții ăștia? Din împrumuturi, din taxele, acum mărite ale buzoienilor, din taxele de parcare și tot așa. Transportatorii, cum era de așteptat au dat în judecată abuzul lui Toma și al acoliților lui din CJ și cum era normal, au câștigat. La prima instanță, la a doua, la a noua. În final, decizie definitivă: Tomabuzul pierde definitiv. De ce încă nu se întâmplă nimic? Simplu: republica Buzău cu baronii săi nu se supune nici măcar deciziilor instanțelor judecătorești, de aceea.

          Etapa a treia: falimentul. Acum, la începutul lui 2021, după aproape 2 ani și jumătate de gogomăneală, având în vedere și faptul că don Marcelo nu a ajuns la butoanele de la Guvern și robinetul s-a oprit, Edilul faliment dă fatala: Nu mai am bani! Să ne sprijine CJ-ul și primăriile! Și aici o să ne oprim cu scurtul istoric, căci se impun întrebările:

când ai falimentat cu bună știință transportatorii locali în afară de a cumpăra cel puțin dubios cât mai multe rable, ce ai mai avut în cap în afară de comisioane?

ce muncitori vroiai să aduci mă la Buzău? La care fabrici? La care uzine? Nu ai fost în stare să acorzi vreo facilitate să atragi investitori pentru a crea vreun loc de muncă de când ți-ai pus fundul pe scaunul de primar. După 30 de ani de PSD tinerii noștri sunt prin țări străine, nu mai sunt la muncă prin satele învecinate.

Câți bani s-au întors la ăia care te-au ajutat să pui în fund transportul județean?

La ce să te ajute CJ-ul, mă? Să plătească din taxele de la Robeasca transportul de la Ulmeni? Să plătească din impozitele de la Odăile transportul tău de la Lipia? Ăla care merge în gol, că toți oamenii care muncesc la oraș din acea zonă vin cu mașinile personale?

Să plătească primăriile de comune?? Satele din jurul Buzăului nu au canalizare, nu au gaze, nu au străzi asfaltate, nu au lemne pentru școli și grădinițe și vrei să îți umple ție pușculița, mă? Să plătească din taxele locale și din impozitele oamenilor dintre care mulți sunt vai de ei, transportul tomabuzului maroniu?

S-a gândit careva că prin eliminarea transportatorilor locali, ale căror sedii de firme erau în comune, primăriile de comune au pierdut taxe și impozite de la aceștia?

S-a gândit careva că transportatorii locali aveau 99% dintre șoferi și personalul de întreținere angajați oameni din sate? Că aceștia acum sunt șomeri? Că dispariția salariilor lor iar a privat primăriile de sursele din impozitele pe salariu?

Te-ai gândit mă când ai concertat toată schema asta bolnavă la oamenii care îi lași pe drumuri și la cei pe care nu o să fii capabil să îi transporți? Eu zic că te-ai gândit doar la mânării de cea mai joasă speță!

Acum ideea este următoarea: președintele CJ-ului este cel la care este mănușa. Atât de la CJ cât și de la primării. Când și-a anunțat demisia din funcția politică, Petre Emanoil Neagu a scăpat printre declarații, și credem noi că deloc întâmplător, afirmația că ”sunt ales de cetățeni, și o să fac politica cetățenilor” (nu a partidului, se subînțelege din formulare). În fapt toma știe acest lucru, dar cu ajutorul terecilor și bostanilor o îmbracă în poleială, și anume: 33% de la CJ și 33% de la primării = aproape 60% de la CJ. De unde vin banii la primării în afară de taxele și impozitele locale?? Ați ghicit, de pe la CJ. Dacă Neagu o să îi cânte în strună tomabuzului, preconizăm finalul politic și al celui care până acum a reușit să facă cu adevărat ceva pentru buzoieni, mai mult decât don Marcelo, Lucică ”o p&^ă în c&r” și edilul faliment la un loc!

Concluzie: sfidând deciziile definitive ale intanțele judecătorești, bunul simț și mințile cele mai incapabile, tomabuzul circulă liber prin județ, în continuare pe pierdere, și pe banii buzoienilor. Deocamdată doar ai lor. Locuitorii satelor din jurul Buzăului ar implora să se revină la vechii transportatori, numai că aceștia nu prea mai sunt. Unii au vândut și s-au reprofilat, unii au plecat spre alte județe unde lucrurile sunt normale, iar alții au ajuns la sapă de lemn! Nu și-a permis nimeni să țină în conservare autobuze și microbuze pentru că așa au vrut unii și alții, pe banii lor.

Pentru că problema este în derulare, vom reveni!

DIDIMOS

P.S. La ora cand redactam acest material, Toma cerea disperat ajutorul lui Ciolacu, sa vina la Buzau sa-i induplece pe primari sa dea banii pentru falimentarul Transbus si rablele din dotare...Marcele, te-ai inhaitat cu asta, acum suporta! Nu cred ca puteti prostii pe multi!