DEZASTRU LA PRIMARIA LUI TOMA! A fost dat publicitatii un prim Raport al Curtii (Camerei) de Conturi Buzau pe anul 2019! In urma verificarilor s-au constatat zeci de ilegalitati si sume colosale de recuperat! (FOTO DOCUMENT)

Raport curtea de conturi Buzau Primarie 2019Potrivit Raportului Curtii (Camerei) de Conturi Buzau, in urma verificarilor efectuate la Primaria Municipiului Buzau (verificare anuntata in PREMIERA de News Buzau, in cadrul “Tocatorului de stiri”), UATM-ul amintit trebuie sa remedieze pana in data de 31.01.2020 mai multe nereguli cu privire la unele deficient constatate si consemnate in Procesul Verbal nr. 92321 din 01/08/2019 (Vezi galeria FOTO). Printre nereguli, Curtea de Conturi mentioneaza si urmatoarele:

-         Iesirile si intrarile de terenuri amplasate in cartierul Orizont nu au fost consemnate corespunzator,

-         Nu au fost sterse creantele unor firme care au fost radiate de drept din registrul Comertului (154,172 lei),

-         S-au constatat ca sume de bani importante care ar reprezenta depozite pentru termenele legale de prescriptie extinctive la licitatii nu au fost trecute ca venituri la bugetul local (din suma totala de 280.121,61 lei – garantii – 142,293 lei),

-         UATM Buzau a inregistrat in contabilitate, drept subventii datorate conform contractului de delegare de gestiune a serviciului de transport public local de persoane, deconturile transmise de Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara ADI Buzau – Maracineni, fara a analiza daca nivelul acestora se incadreaza in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie (858.187 lei),

-         Au fost mentinute in contul de venituri incasate din amenzi, sume incasate de la contribuabilii persoane juridice provenind din amenzi contraventionale in suma totala de 13.750 de lei, care reprezinta venit al bugetului de stat si nu al bugetului municipal,

-         In urma verificarii impunerii terenurilor acoperite de cladiri s-a constatat ca nu in toate cazurile suprafetele de teren acoperite de cladiri apartinand unor persoane fizice si juridice au fost impozitate,

-         Nu in toate cazurile, pentru desfasurarea unor activitati de alimentative publica, au fost calculate, inregistrate si incasate taxele pentru eliberarea autorizatiei pentru desfasurarea unor activitati de alimentatie publica,

-         UATM Buzau a vandut in perioada 01.01.2018 – 31.12.2018, 63 de loturi de terenuri din cartierul Orizont (3.3937 ha), dupa ce a angajat cativa evaluatori care au stabilit preturi diferite pentru acelasi teren (cateodata pe aceeasi strada) si care erau trecute ca: teren arabil si nu din categoria constructii (preturile au fost aleatorii intre 27 euro/mp, 54 euro/mp, 34 euro/mp si 51 euro/mp). Preturile NU SUNT COMPARABILE cu cele amplasate in cartierul rezidential Orizont, respectiv constructii cu utilitati?! Unul din evaluatori are reclamatie cu privire la faptul ca exista suspiciunea SUBEVALUARII terenurilor si dupa data raportului final privind auditul juridic si economic – financiar (reclamatie facuta de Societatea Civila de Avocati – “Voicu si Filipescu” in lunile martie si iulie 2018!),

-         Majorarea salariului de baza cu pana la 50% pentru persoanele nominalizate in unitatile de implementare a proiectelor finantate din fondurile europene… au fost acordate fara a respecta in totalitate regulamentul cadru aprobat prin HG 325/2018 (nu a fost arobat procentul de majorare pe baza pontajelor lunare),

-         Pentru desfasurarea unor evenimente culturale – DRAGAICA 2018 s-au angajat cheltuieli totale de 1.789.017 lei, prin incheierea mai multor contracte de trei entitati distinct: UATM Buzau, SC Piete, Targuri si Oboare si central Cultural “Alexandru Marghiloman”. Cheltuielile au fost insa de 3,7 ori mai mari decat veniturile incasate – total 1.789.017 de lei fata de veniturile de numai 485.914 lei. Ordonatorul de credite nu a luat toate masurile necesare pentru o mai buna gestionare financiara si a incalcat mai multe prevederi legale (vezi FOTO),

-         SCM Gloria Buzau a acordat in lunile februarie, martie si iunie 2018, premii, prime sau recompense sportivilor in valoare de 53.150 de lei, peste limitele stabilite in normele financiare pentru activitatea sportive aprobate prin HG 1447/2007 (vezi FOTO),

-         SCM GloriauzaBu, in parteneriat cu Federatia de Rugby a efectuat mai multe plati nelegale din subventii de la bugetul local (prin incheierea unor contracte dubioase – n.r.) – 84.090 lei – cazare si masa pentru sportivii ce apartin altei structuri sportive, cheltuieli ce trebuiau suportate de Federatia de Rugby si nu de SCM Gloria Buzau (echipa apartinea de Federatie - n.r.)…

Curtea de Conturi conchide in acest prim raport faptul ca aceste constatari trebuie aduse la cunostinta consilierilor locali in termen de 10 zile (Raportul a fost intocmit in data de 02.09.2019 si adus la cunostinta consilierilor abia in 21.10.2019!!!), iar in 15 zile, conducatorul entitatii – primarul Toma poate depune contestatie la Camera de Conturi Buzau. Termenul de realizare: 31.01.2020.

Mentionam ca la acest raport DEVASTATOR se adauga celelalte din anii anteriori (LINK) care nu au fost aduse la indeplinire!

Iulian Gavriluta

si echipa

Grupului de Investigatie Media – Sectiunea Buzau

 

 

Adaugă comentariu

ATENTIE! Daca ne furnizati date cu caracter personal, inseamna ca sunteti de acord cu politica noastra de confidentialitate!


Codul de securitate
Actualizează