ROMANI, NU VA MAI LASATI PROSTITI! NIMENI NU VA POATE IMPIEDICA SA BENEFICIATI DE UN DREPT AL VOSTRU! Curtea de Apel Cluj a anulat condiționarea participării la evenimente publice de dovada vaccinării sau a unui test negativ PCR

curtea de apel cluj a anulat in parte conditionarea participarii la evenimente de test vaccinare sau test negativ la covidCurtea de Apel Cluj decis să anuleze în parte Hotărârea de Guvern nr. 580/2021, care condiționează participarea la evenimente publice de dovada vaccinării sau a unui test negativ PCR. ”Respinge excepțiile lipsei de interes a reclamanţilor şi lipsei de obiect a acţiunii. Admite în parte acțiunea formulată şi precizată de reclamanţii KMK şi MG.

Respinge cererea de intervenţie în favoarea pârâtului GR de către MAI. Anulează în parte HG nr. 531/2021 astfel cum a fost modificată de HG nr. 580/2021 în privinţa următoarelor dispoziţii: Anexa 2 art. 3 ind. 1 iar la Anexa 3 articolul 1 pct. 5,6,7,12,13,18,20,22,27 şi art. 6 punctele 2,4,9 doar în privinţa condiţionării participării de prezentarea dovezilor menţionate la art. 3 ind. 1 al anexei 2. Menţine celelalte dispoziţii ale acestor articole. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare”, se arată în decizia Curții de Apel Cluj citată de clujust.ro.

Reclamații sunt avocații Kapcza Mikolt Krisztina și Marin Gabriel.

Spre exemplu, punctele 5,6,7,12,13,18,20,22,27 de la articolul 1 din Anexa 3 se referă la

5. în spațiile deschise competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 25% din capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

18. în condițiile pct. 17 se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20. în condițiile pct. 19 se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 70 de persoane în interior și mai mare de 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

22. în condițiile pct. 21 se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

I.G.

 

CITITI SI CELE DE MAI JOS:

 

Luju.ro a făcut o excelentă sinteză si prezentare pentru #LegeaSuveranității:

“Oricine va constrange romanii sa se vaccineze, prin discriminarea celor care refuza sa se lase injectati, ar putea fi pasibil de inchisoare de la 2 la 7 ani, la fel ca orice alta persoana gasita vinovata de abuz in serviciu, conform articolului 297 din Codul penal. Aceasta prevedere este continuta in proiectul Legii suveranitatii, pe care avocatul Dan Chitic (foto 1) l-a depus la Consiliul Legislativ vineri, 4 iunie 2021. Limitele de pedeapsa de mai sus se majoreaza cu o treime daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, conform art. 13/2 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie.

Lumea Justitiei a scris in repetate randuri despre initiativa de act normativ, dar de data aceasta va prezentam forma care va intra in Parlament dupa ce maestrul Chitic va strange cele cel putin 100.000 de semnaturi cerute de Constitutie (art. 74 alin. 1):

„Initiativa legislativa apartine, dupa caz, Guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot. Cetatenii care isi manifesta dreptul la initiativa legislativa trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative”.

Legea lui Chitic taie radacinile raului

Mai mult: Legea suveranitatii abroga in totalitate Legea nr. 55/2020 (privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19), care le-a permis autoritatilor sa se dedea la binecunoscutele abuzuri din ultimul an.

Pe langa interdictia privind discriminarea in functie de vaccinare ori nevaccinare, legea scoate serviciile secrete nu doar din dosarele penale (cu exceptia celor de terorism si de spionaj), ci si din presa, ONG-uri si lumea afacerilor, actul normativ interzicandu-le serviciilor de informatii ca, direct ori prin interpusi, sa detina firme si organizatii non-guvernamentale sau sa activeze in institutii mass media. Alt serviciu secret vizat este Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), pe care proiectul legislativ il elimina din procedura de organizare si derulare a alegerilor.

Tot in domeniul penal, mentionam ca presedintele Romaniei va putea fi acuzat de inalta tradare daca refuza sa aplice deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei in materie de solutionare a conflictelor juridice de natura constitutionala. Mentionam ca art. 398 din Codul penal pedepseste inalta tradare cu inchisoare de la 15 la 25 de ani.

Se stopeaza inchiderea nesfarsita la psihiatrie

Inainte sa trecem la partea economica a legii, evidentiem faptul ca aceasta introduce o protectie reala pentru romanii internati abuziv. Dupa cum Lumea Justitiei a explicat in detaliu in articolul legat de cazul constantencei Cati Barzecu (click aici pentru a citi), actualul Cod de procedura penala nu ofera garantii eficace in acest sens, motiv pentru care orice roman pe care unui procuror i se pune pata (sau, in general, care a devenit incomod pentru regim) poate fi foarte usor internat cu forta la ospiciu si uitat acolo.

De aceea, Legea suveranitatii introduce obligativitatea ca inchiderea fortata la psihiatrie sa fie supusa controlului judecatoresc, la fel ca in cazul controlului judiciar sau al altor masuri preventive.

Protejarea suveranitatii economice a Romaniei

La fel de importante sunt pasajele in care Legea suveranitatii trateaza protejarea intereselor economice ale Romaniei. In primul rand, proiectul de act normativ interzice privatizarile si defrisarile pana la 1 ianuarie 2121. In al doilea rand, el obliga Banca Nationala a Romaniei sa repatrieze rezerva de aur a tarii, aflata acum la Londra.

Totodata, initiativa legislativa obliga fixarea redeventelor pentru exploatarea resurselor naturale la un nivel care sa nu poata fi mai mic decat media pietei europene.

Mentionam ca avocatul Dan Chitic a refuzat momentan sa dezvaluie toate persoanele care au contribuit la scrierea proiectului, insa a aparut deja o asumare publica in acest sens, din partea avocatului Adrian Toni Neacsu (foto 2).

De asemenea, precizam ca oricine doreste sa stranga semnaturi pentru initiativa de act normativ se poate inscrie ca voluntar accesand site-ul Vremsuveranitate.ro.

Dupa cum spuneam, iata expunerea de motive si textul proiectului (vezi facsimil si video):

„Proiect legislativ: 'Legea suveranitatii - Legea pentru protejarea interesului superior si suveran al poporului si cetateanului roman'

Plecand de la principiul constitutional conform caruia Suveranitatea nationala apartine poporului roman, dar si de la nevoia implicarii sporite a cetateanului roman in procesul decizional si legislativ prin implementarea principiului democratiei participative prin exercitarea dreptului la initiativa legislativa de catre cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot cu respectarea art. 74 al. 1 din Constitutie,

Avand in vedere necesitatea garantarii si intaririi drepturilor fundamentale ale cetateanului prin instituirea unor norme care sa faca imposibila limitarea, intarzierea sau evitarea controlului parlamentar al actelor normative care prevad limitari, restrangeri sau conditionari ale unor drepturi si libertati fundamentale precum si necesitatea abrogarii dispozitiilor legale in vigoare care fac posibile asemenea limitari neconstitutionale,

Tinand cont de caracterul imperativ al Conventiilor de la Oviedo si de la Nürnberg, conventii internationale la care Romania este parte, precum si de necesitatea implementarii directe si nemijlocite a acestor conventii in legislatia nationala, cu efectul interzicerii explicite si nediferentiate a obligativitatii administrarii oricaror tratamente si/sau dispozitive medicale precum si interzicerea oricarei forme de discriminare ca urmare a acceptarii sau refuzului oricaror tratamente si/sau dispozitive medicale,

Avand in vedere ca protejarea demnitatii umane are la baza ideea ca omul este o fiinta intelectual-morala inclinata sa se autodetermine si sa se dezvolte in libertate, dar si ca demnitatea inalienabila a omului consta tocmai in necesitatea de a-i fi respectat statutul de persoana responsabila,

Luand in considerare necesitatea intaririi starii de drept prin respectarea legalitatii si a constitutionalitatii prin implementarea directa, nediscriminatorie si imediata a deciziilor Curtii Constitutionale,

Avand in vedere in vedere necesitatea transparentizarii procesului decizional al administratiei prin publicarea tuturor actelor de interes general si punerea integrala si gratuita la dispozitie a acestora prin Monitorului Oficial al Romaniei, al garantarii libertatii de exprimare in mediul online, precum si nevoia unei reprezentari parlamentare a unui cat mai mare procent al cetatenilor romani cu drept de vot,

Luand in considerare situatia ecologica dezastruoasa la nivel national, dar si diminuarea drastica a fondului forestier national cauzata de defrisarile si taierile rase masive si nerationale din ultimii 30 de ani precum si necesitatea interzicerii exploatarilor abuzive si excesive a padurilor in scopul reconstructiei si regenerarii fondului forestier national, dar si nevoia interzicerii imediate si totale a exportului de masa lemnoasa neprelucrata precum si a importurilor de deseuri,

Tinand cont de obligatia conservarii avutului national dar si de nevoia maximizarii profitabilitatii exploatarii bogatiilor aflate in proprietate publica pentru cetateanul roman, cu consecinta incriminarii oricaror fapte care au ca efect diminuarea bogatiei nationale,

Avand in vedere gradul redus de transparenta al procesului decizional in cadrul institutiilor publice din Romania, precum si necesitatea imperioasa a interzicerii oricarui fel de ingerinta a serviciilor de informatii, contrainformatii si a celor asimilate acestora in viata publica in afara sectorului de activitate al acestora,

Luand in considerare necesitatea apararii intregului teritoriu national de catre intregul popor pe baza de voluntariat precum si de nevoia achizitionarii de echipamente militare noi de ultima generatie direct de la producator si exclusiv cu respectarea legislatiei nationale ce reglementeaza Offset-ul in domeniul achizitiilor militare,

Tinand cont de deciziile Curtii Constitutionale in materia constitutionalitatii unor dispozitii in materie penala si procesual penala, dar si in alte domenii sociale,

Avand in vedere ca cele peste 100.000 de semnaturi in favoarea prezentei initiative legislative populare constituie un argument viabil pentru reconsiderarea vointei poporului roman si a suveranitatii sale,

Parlamentul Romaniei, ca urmare a initiativei legislative populare, adopta prezenta lege.”

Tot articolul la https://m.luju.ro/puscarie-pentru-discriminarea...

Mulțumim Valentin BUSUIOC!

Mulțumim Luju.ro!