Pentru CE DRUMURI din Buzau sunt sau vor fi alocati bani in 2019?

Reabilitare drumuriÎn strategia care însoțește bugetul au fost adăugate două noi pagini. Dacă anterior scria de modernizarea gărilor și construcția de linii de mare viteză, chiar de îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi canale navigabile, acum aceste idei au dispărut. Au fost adăugate, în schimb, autostrăzi, “un munte de proiecte”. Este vorba despre Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2019-2021.

Prioritățile strategice ale Ministerului Transporturilor sunt focalizate în principal pe:

- finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiții aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanțare asigurată;

- continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiții aflate în derulare, precum și începerea de noi lucrări, situate pe rețeaua TEN-T, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile și fonduri rambursabile.

Alocarea resurselor financiare ale Ministerului Transporturilor va fi focalizată, în principal, pentru construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T.

Proiectele de autostrăzi în pregătire, pentru care există deja alocări bugetare în anul 2019 cuprind:

• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu – Făgăraș, Târgu Neamț – Târgu Mureș,

Elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru Autostrada Brașov – Bacău și pentru drumurile de mare viteză Ploiești – Buzau – Focșani – Bacău – Pașcani.

Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obținerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vederea elaborării documentațiilor tehnico-economice sau proiectării și execuției:

• Completarea studiilor geotehnice pentru Secțiunile 2 și 3 din Autostrada Sibiu – Pitești;

• Autostrada Nadaselu – Suplacu de Barcău (proiectare și execuție);

• Drum Expres Brăila – Galați (proiectare și execuție),

• Varianta de ocolire Galați (proiectare și execuție la profil de autostradă),

• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița;

• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Făgăraș – Brașov;

• Elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru drumurile Expres Craiova - Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila– Tulcea, Brăila – Buzău, Focșani – Brăila, Pașcani – Suceava – Siret; Găești – Ploiești și Legatura dintre A3 și Aeroportul Henri Coandă;

Lista principalelor proiecte de modernizare drumuri naționale, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde următoarele obiective:

- DN 18, Moisei – Iacobeni ; Baia Mare - Sighetul Marmației;

- DN 56, Craiova - Galicea Mare – Calafat;

- DN 66, Bumbești Jiu-Petroșani;

- DN76, Ionești - Vârfurile - Stei - Beius – Oradea;

- DN 5, București – Adunății Copăceni;

- DN 6, Alexandria – Craiova (lot 2);

- DN 73, Pitești-Câmpulung-Brașov;

- Modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației pe DN 1, în "Sate liniare și puncte negre";

- A1 - Titu - Bâldana - Târgoviște– Sinaia (proiectare și execuție pentru Lărgirea la 4 benzi a lui DN 7 între Bâldana și Titu și proiectare și execuție pentru modernizarea DN 71, Bâldana - Târgoviște– Sinaia);

- DN 67B, Scoarța – Pitești;

- DN 52, Alexandria - Turnu Măgurele;

- DN 51, Alexandria – Zimnicea;

- DN 28B, Târgu Frumos – Botoșani;

- DN 7A, Brezoi – Petroșani;

- DN 55, Craiova – Bechet;

- DN 2L, Soveja –Lepșa;

- DN 2N, Jitia – Bisoca;

- Evacuare ape pluvialeTartașești;

- Lărgire DN 7, Valea Oltului, la 3 benzi/4 benzi;

"Compania Națională de Administrare a Infrastucturii Rutiere S.A. (C.N.A.I.R. S.A.) asigură în prezent administrarea și întreținerea unei rețele de 17.740 km din care 823,24 km de autostrăzi și 16.916 km drumuri naționale, rețea care este dezvoltată pe întreg teritoriul României, din care peste 61% are durata de funcționare expirată (durata normală de funcționare a unui drum este durata de utilizare exprimată în ani, de la darea în circulație a drumului ca nou și până la introducerea sa în prima reparație capitală sau între două reparații capitale)", se arată în noua variantă a documentului. La această data C.N.A.I.R. S.A. are încheiate acorduri cadru pe trei ani pentru lucrări de întretinere periodică (tratamente bituminoase, straturi rutiere foarte subțiri, covoare bituminoase) în valoare de 2.271.986.000 lei. În cadrul prevederilor bugetare aprobate pentru anul 2019 pot fi încheiate contracte subsecvente în valoare de 576.027,35 mii lei pentru execuția a 1.571 km covoare bituminoase.

Sursa - hotnews.ro

A.M.

Adaugă comentariu

ATENTIE! Daca ne furnizati date cu caracter personal, inseamna ca sunteti de acord cu politica noastra de confidentialitate!


Codul de securitate
Actualizează