FOTO - Reprezentantii Colegiului Economic Buzău prezenti la “Teaching, Training, Learning Activity in Braunschweing” (GERMANIA): 10-16 februarie 2019

Colegiu Economic Buzau 1Emigrant sau imigrant? Care sunt avantajele migrației? Când, cum și de ce migram? Răspunsurile le află tinerii din cadrul unui proiect finanțat de UE, Erasmus + KA2: ODYSSEY- MIGRATION AND ITS INFLUENCE ON TEENAGERS/   2017-1-DE03-KA219-035513_3, proiect ce se derulează în cadrul Colegiului Economic Buzău pe parcursul a doi ani. Parteneri în acest proiect sunt: Gymnasium Neue Oberschule/Braunschweig/ Germania- coordonator,EBI Francisco Ferreira Drummond/ Angra do Heroísmo/ Portugalia, IES LUIS SEOANE/ Pontevedra/ Spania, 3 Gymnasio Kalamatas/ Grecia, Colegiul Economic Buzău/ România.

În perioada 10-16.-2.2019 a avut loc o a patra activitate de predare, formare și învățare în Braunschweing,Germania.

            La întâlnire s-au prezentat 20 elevi și 8 profesori din cele 4 țări partenere: România, Spania, Grecia,Portugalia, Germania, țara gazdă fiind reprezentată de un număr de 20 elevi și 6 profesori. Echipa României a fost alcătuită din: Grama Iosif, Molnar Rennata, Nedelcu Camelia,Toader Sandra, elevi, și profesori Budău Mariuca,Drugă Cristina.

            Subiectul întâlnirii l-a reprezentat fenomenul migrației și efectele acestuia asupra persoanelor implícate direct sau indirect. Elevii și profesorii au realizat activități pregătitoare și cercetări în țara de origine. Au avut loc vizite de documentare în instituții și centre ce se ocupă de acest fenomen precum și întâlniri directe cu persoanele ce dețin rolul de emigranți.

Elevii Colegiului Economic împreună cu tinerii participanți la acest proiect s-au bucurat de o documentare aprofundată cu privire la modul de manifestare a acestui fenomen încă de la momentul apariției sale în Germania. Activitatea s-a desfășurat în cadrul Centrului de Emigranți din Bremerhaven, punctul de plecare al tuturor germanilor ce au migrat la un moment dat din țara lor. Vizita la acest muzeu a ajutat elevii să-și gasească răspunsuri la multe întrebări cu privire la tópica proiectului, fiind prezentate ambele situații respectiv momentul plecării și cel al integrării în noua comunitate împreună cu efectele sale. Este clar că experiențele fiecărei țări sunt foarte diferite precum și momentele când acestea s-au întamplat, de aceea impactul migrației asupra populație este difícil de exprimat statistic. În aceste condiții,totuși, elevii au reușit să prezinte atât prin imagini cât și prin date precise efectele migrației asupra populației din țările lor prin intermediul: prezentărilor electronice, filmelor realizate de elevi, interviuri cu persoane ce asista la acest fenomen, teatru .

            O altă activitate a fost dedicată culegerii de informații direct de la tinerii emigranți prin interviuri susținute de elevii participanți ce au fost grupați astfel încât fiecare echipă să conțină persoane din fiecare țară. Persoanele ce au acceptat să ofere lămuriri erau chiar elevi ai școlii din Germania, proveniți din diverse țari, care au expus tóate trăirile lor, motívele migrației, impactul acesteia asupra vieții lor și a familiei, avantajele și dezavantajele. La finalul interviurilor fiecare grupa internațională a realizat o prezentare inedită a informațiilor obținute precum și a emoțiilor transmise de persoanele intervievate. Expunerea discuțiilor s-a dovedit a fi una atractivă și foarte interesantă pentru ascultători care au adresat multe întrebări celor ce au condus interviurile, dar au făcut și câteva paralele cu propriile cercetări.

            Astfel aceste activități au reușit să umple în cea mai mare parte golurile pe care le aveam la începuturile proiectului și în același timp a dezvoltat capacitatea participanților de a contura căteva produse ce vor ajuta la informarea și întelegerea migrației, precum și a efectelor sale , de care uneori un suntem conștienți.

            Zilele petrecute împreună s-au încheiat cu realizarea unui dans al emigranților realizat și prezentat de elevi în cadrul unei mese tradițională organizată de părinți.

Budău Măriuca