UPDATE - Comunicat IPJ Buzau. FOTO/VIDEO - PRIMELE IMAGINI! UPDATE - 16 victime, 3 decese - ULTIMA ORA - Accident grav de circulatie la C A Rosetti - Microbuz rasturnat (lovit de tren!)

microbuz accident Balhacu BuzauLuni seara, un microbuz s-a rasturnat in comuna CA Rosetti - localitatea Balhacu. Din primele relatari se pare ca incidentul este destul de grav - "S-a activat Codul Rosu". Mijlocul de transport a fost lovit de un tren!  Ambulanta si politistii sunt la fata locului.

REVENIM

I.G.

UPDATE 6 - COMUNICAT IPJ BUZAU

Forţe din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Buzău, de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Buzău împreună cu reprezentanţi ai I.S.C.T.R. şi ai Regionalei C.F.R. Galaţi mobilizate în cazul unui accident cu victime multiple. În seara zilei de 15 aprilie a.c., în jurul orei 21.00, a fost sesizată producerea unui accident de circulaţie cu victime multiple pe DN 2B, pe raza comunei C.A. Rosetti, în afara localităţii Bâlhacu. La faţa locului au fost direcţionate imediat echipaje de poliţie, ambulanţă şi autospeciale de descarcerare şi pentru acordarea primului ajutor.

Din primele cercetări efectuate de poliţiştii rutieri a rezultat că în timp ce conducea un ansamblu de vehicule (microbuz şi remorcă) pe DN 2B, din direcţia Buzău către Brăila, la intersecţia cu calea ferată de pe raza localităţii Bâlhacu, un bărbat de 50 de ani din Vrancea nu ar fi respectat regulile de circulaţie aplicabile la trecerea la nivel cu calea ferată prevăzută cu semibariere şi semnale acustice şi luminoase aflate în funcţiune, împrejurare în care a fost lovit de un tren Inter Regio, care efectua transport de persoane pe ruta Bucureşti Nord - Galaţi.

În urma accidentului patru ocupanţi ai microbuzului au decedat iar conducătorul auto şi alte 11 persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 57 de ani din Vrancea, Galaţi şi Brăila au fost preluate de ambulanţe şi transportate la spital pentru îngrijiri de specialitate.

Conducătorul auto nu a putut fi testat din cauza leziunilor suferite fiindu-i prelevate mostre biologice necesare în vederea stabilirii alcoolemiei.

În cauză s-a întocmit dosar penal, iar poliţiştii rutieri continuă cercetările.

Poliţiştii reamintesc prevederile O.U.G. nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Art.60

(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovadă de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.

(2) La trecerea la nivel cu o cale ferată curentă, prevăzută cu bariere sau semibariere, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să oprească în dreptul indicatorului ce obligă la oprire, dacă acestea sunt în curs de coborâre ori în poziţie orizontală şi/sau semnalele sonore şi luminoase care anunţă apropierea trenului sunt în funcţiune.Totodată, conform Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Trecerea la nivel cu calea ferată

Art. 136. – (1) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu viteza redusă şi să se asigure că din partea stângă sau din partea dreaptă nu se apropie un vehicul feroviar.

(2) La traversarea căii ferate, pietonii sunt obligaţi să se asigure că din stânga sau din dreapta nu se apropie un vehicul feroviar.

Art. 137. – (1) Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate şi semnalele luminoase şi sonore nu funcţionează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadenţa lentă este în funcţiune.

(2) Când circulaţia la trecerea la nivel cu calea ferată curentă este dirijată de agenţi de cale ferată, conducătorul de vehicul trebuie să respecte semnalele acestora.

Art. 138. – (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:

a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;

b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;

c) întâlneşte indicatorul „Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere“, „Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere“ sau „Oprire“.

(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maximă asupra căii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.

Art. 139. – (1) În cazul imobilizării unui vehicul pe calea ferată, conducătorul acestuia este obligat să scoată imediat pasagerii din vehicul şi să elibereze platforma căii ferate, iar când nu este posibil, să semnalizeze prezenţa vehiculului cu orice mijloc adecvat.

(2) Participanţii la trafic, care se găsesc în apropierea locului unde un vehicul a rămas imobilizat pe calea ferată, sunt obligaţi să acorde sprijin pentru scoaterea acestuia sau, când nu este posibil, pentru semnalizarea prezenţei lui.

(3) Conducătorului de vehicul îi este interzis să treacă sau să ocolească porţile de gabarit instalate înaintea căilor ferate electrificate, dacă înălţimea sau încărcătura vehiculului atinge ori depăşeşte partea superioară a porţii.

Art. 140. – (1) La intersectarea unui drum public cu o cale ferată industrială, accesul vehiculelor feroviare se face numai după semnalizarea corespunzătoare şi din timp de către cel puţin un agent de cale ferată.

(2) În cazul prevăzut la alin. (1), conducătorii de vehicule sunt obligaţi să se conformeze semnificaţiei semnalelor agenţilor de cale ferată.

UPDATE 5 - Precizari IPJ Buzau:

Forţe din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Buzău, de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Buzău împreună cu reprezentanţi ai I.S.C.T.R. şi ai Regionalei C.F.R. Galaţi mobilizate în cazul unui accident cu victime multiple.

În seara zilei de 15 aprilie a.c., în jurul orei 21.00, a fost sesizată producerea unui accident de circulaţie cu victime multiple pe DN 2B, pe raza comunei C.A. Rosetti, în afara localităţii Bâlhacu.

La faţa locului au fost direcţionate imediat echipaje de poliţie, ambulanţă şi autospeciale de descarcerare şi pentru acordarea primului ajutor.

Din primele cercetări efectuate de poliţiştii rutieri a rezultat că în timp ce conducea un ansamblu de vehicule (microbuz şi remorcă) pe DN 2B, din direcţia Buzău către Brăila, la intersecţia cu calea ferată de pe raza localităţii Bâlhacu, un bărbat de 50 de ani din Vrancea nu ar fi respectat regulile de circulaţie aplicabile la trecerea la nivel cu calea ferată prevăzută cu semibariere şi semnale acustice şi luminoase aflate în funcţiune, împrejurare în care a fost lovit de un tren Inter Regio, care efectua transport de persoane pe ruta Bucureşti Nord - Galaţi.

În urma accidentului patru ocupanţi ai microbuzului au decedat iar conducătorul auto şi alte 11 persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 57 de ani din Vrancea şi Brăila au fost preluate de ambulanţe şi transportate la spital pentru îngrijiri de specialitate.

Conducătorul auto nu a putut fi testat din cauza leziunilor suferite fiindu-i prelevate mostre biologice necesare în vederea stabilirii alcoolemiei.

În cauză s-a întocmit dosar penal, iar poliţiştii rutieri continuă cercetările.

Poliţiştii reamintesc prevederile O.U.G. nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Art.60

(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovadă de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.

(2) La trecerea la nivel cu o cale ferată curentă, prevăzută cu bariere sau semibariere, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să oprească în dreptul indicatorului ce obligă la oprire, dacă acestea sunt în curs de coborâre ori în poziţie orizontală şi/sau semnalele sonore şi luminoase care anunţă apropierea trenului sunt în funcţiune.

Totodată, conform Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Trecerea la nivel cu calea ferată

Art. 136. – (1) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu viteza redusă şi să se asigure că din partea stângă sau din partea dreaptă nu se apropie un vehicul feroviar.

(2) La traversarea căii ferate, pietonii sunt obligaţi să se asigure că din stânga sau din dreapta nu se apropie un vehicul feroviar.

Art. 137. – (1) Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate şi semnalele luminoase şi sonore nu funcţionează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadenţa lentă este în funcţiune.

(2) Când circulaţia la trecerea la nivel cu calea ferată curentă este dirijată de agenţi de cale ferată, conducătorul de vehicul trebuie să respecte semnalele acestora.

Art. 138. – (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:

a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;

b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;

c) întâlneşte indicatorul „Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere“, „Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere“ sau „Oprire“.

(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maximă asupra căii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.

Art. 139. – (1) În cazul imobilizării unui vehicul pe calea ferată, conducătorul acestuia este obligat să scoată imediat pasagerii din vehicul şi să elibereze platforma căii ferate, iar când nu este posibil, să semnalizeze prezenţa vehiculului cu orice mijloc adecvat.

(2) Participanţii la trafic, care se găsesc în apropierea locului unde un vehicul a rămas imobilizat pe calea ferată, sunt obligaţi să acorde sprijin pentru scoaterea acestuia sau, când nu este posibil, pentru semnalizarea prezenţei lui.

(3) Conducătorului de vehicul îi este interzis să treacă sau să ocolească porţile de gabarit instalate înaintea căilor ferate electrificate, dacă înălţimea sau încărcătura vehiculului atinge ori depăşeşte partea superioară a porţii.

Art. 140. – (1) La intersectarea unui drum public cu o cale ferată industrială, accesul vehiculelor feroviare se face numai după semnalizarea corespunzătoare şi din timp de către cel puţin un agent de cale ferată.

(2) În cazul prevăzut la alin. (1), conducătorii de vehicule sunt obligaţi să se conformeze semnificaţiei semnalelor agenţilor de cale ferată.

 

UPDATE 4 - Revenire accident: Ora 22.35 s-a dezactivat PLANUL ROȘU Au rezultat 16 victime din care 3 decedați (2 bărbați și o femeie) și 13 persoane (9 bărbați și 4 femei) transportate la UPU Buzău

UPDATE 3 - Trenul Inter - REGIO mergea de la Bucuresti spre Galati, bariera fiind coborata la nivelul de trecere pe cale ferata, iar semnalele acustice si luminoase erau in functiune - martori la eveniment!

UPDATE 2 - 14 victime, 3 decese (pasagerii veneau din Germania!) . Au fost chemate ambulantele de la ISU Braila! Forte deplasate: 1Asas 1B2, 1Desc, 1Apic+PMA, 1B2 PL Padina, 1B2 Beceni, 6 ambSAJ, 1 auto IJJ, 3 auto IPJ.

UPDATE 1 - Din primele relatari se pare ca este vorba de un eveniment rutier cu cel putin 10 victime! Au fost trimise 5 ambulante!

microbuz accident Balhacu Buzau

microbuz accident Balhacu Buzau2

 

 

Adaugă comentariu

ATENTIE! Daca ne furnizati date cu caracter personal, inseamna ca sunteti de acord cu politica noastra de confidentialitate!


Codul de securitate
Actualizează