UniCredit Bank a suferit o bresa de securitate! „Incidentul bancar” a expus 3 milioane de clienți

unicredit bank data breachUniCredit, o companie bancară italiană  și de servicii financiare, a anunțat că a suferit un incident de securitate si ca s-au scurs catre terti unele informații personale aparținând a cel putin 3 milioane dintre clienții săi interni.

Fondată oficial în 1870, UniCredit este cea mai mare Institutie bancara care ofera servicii financiare in Italia și este una dintre cele mai importante bănci comerciale europene cu peste 8.500 de sucursale in 17 țări, inclusiv Romania.

Ce s-a întâmplat? - Deși UniCredit nu a dezvăluit detalii despre cum s-a întâmplat incidentul de date, banca a confirmat că un atacator necunoscut a compromis un fișier creat în 2015 care conținea trei milioane de înregistrări referitoare doar la clienții săi italieni. Ce tip de informații au fost compromise? - Datele scurse conțin informații personale a 3 milioane de clienți, inclusiv: Nume, Adrese, Numere de telefon, Adrese de email si alte date personale.

Ce tip de informații nu au fost compromise? - Unicredit a confirmat că înregistrările de utilizator compromise nu includeau alte date cu caracter personal sau detalii bancare care să permită atacatorilor accesul la conturile clienților sau să permită tranzacții neautorizate.

Ce face UniCredit acum? - Compania a lansat imediat o anchetă internă pentru a investiga incidentul și a verificat întinderea bresei de securitate, precum și a informat toate autoritățile relevante, inclusiv forțele de ordine.

De asemenea, compania a început să contacteze toți clienții potențial afectați prin notificări bancare online și / sau prin poștă.

De asemenea, banca a spus că a plasat verificari suplimentare de securitate pentru a întări siguranța și securitatea datelor clienților săi. "Securitatea datelor clienților este prioritatea principală a UniCredit, iar de la lansare, Grupul a investit 2,4 miliarde de euro suplimentari în modernizarea și consolidarea sistemelor IT și a securității cibernetice", a spus UniCredit.

"În iunie 2019, Grupul a implementat un nou proces puternic de identificare pentru accesul la serviciile sale web și mobile, precum și tranzacții de plată. Acest nou proces necesită o parolă unică sau o identificare biometrică, consolidând în continuare securitatea și protecția clientului. "

Ce ar trebui să facă clienții afectați acum? - Clienții afectați ar trebui să fie în principal suspicioși de e-mailuri de tip phishing, care sunt de obicei următorul pas al infractorilor informatici cu informații personale de identificare (PII) în mâini, în încercarea de a păcăli utilizatorii să ofere detalii suplimentare precum parole și informații bancare.

Deși datele compromise nu includ nicio informație bancară sau financiară, este întotdeauna o idee bună să fii vigilent și să ai atenția sporita asupra declarațiilor bancare și ale cardului de plată si daca observi orice activitate neobișnuită să raportezi la bancă imediat.

Nu este prima dată când UniCredit a fost victima unui astfel de incident de securitate a datelor. În 2017, banca a dezvăluit două încălcări similare ale datelor - una survenită între septembrie și octombrie 2016 și alta între iunie și iulie 2017 - care au afectat aproape 400.000 de clienți italieni.

SURSA: https://thehackernews.com

Adaugă comentariu

ATENTIE! Daca ne furnizati date cu caracter personal, inseamna ca sunteti de acord cu politica noastra de confidentialitate!


Codul de securitate
Actualizează